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Re: Endless Space

Posté : mer. août 22, 2012 9:21 am
par Lilan
Leaz a écrit :J'ai rapidement testé mais ça ne m'a pas vraiment convaincus.
J'ai l’impression que c'est un Civ en moins bien, mais dans l'espace.. ?
Qu'est-ce qui ne t'as pas plus? Il y a forcément des points de ressemblance avec Civ - comme dans tout jeu de développement de civilisation - mais le gameplay est clairement plus proche des 4X que d'un Civ, d'un MoO pour être us précis.

Re: Endless Space

Posté : mer. août 22, 2012 1:21 pm
par Leaz
En fait, mais ça doit venir du fait que j'ai énormément joué a Civ, je reproche surtout une absence de placement des unités. Il n'y a pas de "cases" seulement des points d'où l'on se déplace de l'un a l'autre. A mon sens c'est un terriblement appauvrissement des possibilités tactique/militaires.

Avec Civ le placement de ses unités est primordiale, il faut absolument composer avec le terrain pour espérer remporter une guerre (a niveau technologique a peu prés équivalent). Là j'ai moins cette impression..

Mais dans le fond je pense que tu a raison, les deux types de jeu sont de toute façon différent. (C'est quoi un MoO ?)

Re: Endless Space

Posté : mer. août 22, 2012 1:49 pm
par Sinydoc
C'est Master of Orion, le jeu de civ galactique original..

Re: Endless Space

Posté : mer. août 22, 2012 1:52 pm
par Lafrite
Les devs papotent extension sur le forum officiel

http://forums.amplitude-studios.com/sho ... nsion-pack
Hello Everyone,
As we announced during our community event last Friday at Gamescom, we will soon start working on an expansion pack.
We know that we have definitely one focus for that Pack: Battles!
We want to add more strategic choices, more feedback, fighters / Bombers / interceptors, more weapons, defenses, modules, formations, aiming strategies, boarding parties etc...

There were a few other wishes that were mentioned during the event by the community members present. Here is a quick list of them, I hope I did not forget too many of them:
- New faction and traits (focusing on new battle techniques?)
- Finding artifacts on moons or planets could be equipped on ships or heroes
- More different weapons types, more hybrids and new types.
- Visual impact of weapons on ships (I doubt we can go there...)
- Space stations to defend systems
- Options to make planets more unique by building special unique buildings. special building appear on planets / system.
- Ground Battles to accelerate the sieging if the invasion is successful. It would then be visual, on the planet ground.
- Huge Ships
- Planet defenses that damages sieging fleets
- Razing planets / Systems
- Destroying entire star systems (will disappear after being destroyed)
- Espionage and sabotage (also resulting in sabotage during the fleet battles). be able to trick the enemy with fake informations.
- Heroes exploring artifacts unlock technologies on the tech tree
- Construction queue sorting options ( I guess this was meant more towards sorting possible constructions on the systems..)
- Boarding ships can capture enemy ships and keep them to use them for privateering under a fake flag (the flag of the original owner).

Of course there still are quite a lot of elements in our improve list to choose from, but please let us know what you want to see the most in the game expansion.

Re: Endless Space

Posté : mer. août 22, 2012 3:50 pm
par Urial
ca a l'air super !!! plein de bonne idée :clap:

Re: Endless Space

Posté : jeu. août 23, 2012 8:47 am
par Riri
Lafrite a écrit :Les devs papotent extension sur le forum officiel

http://forums.amplitude-studios.com/sho ... nsion-pack
Hello Everyone,
As we announced during our community event last Friday at Gamescom, we will soon start working on an expansion pack.
We know that we have definitely one focus for that Pack: Battles!
We want to add more strategic choices, more feedback, fighters / Bombers / interceptors, more weapons, defenses, modules, formations, aiming strategies, boarding parties etc...

There were a few other wishes that were mentioned during the event by the community members present. Here is a quick list of them, I hope I did not forget too many of them:
- New faction and traits (focusing on new battle techniques?)
- Finding artifacts on moons or planets could be equipped on ships or heroes
- More different weapons types, more hybrids and new types.
- Visual impact of weapons on ships (I doubt we can go there...)
- Space stations to defend systems
- Options to make planets more unique by building special unique buildings. special building appear on planets / system.
- Ground Battles to accelerate the sieging if the invasion is successful. It would then be visual, on the planet ground.
- Huge Ships
- Planet defenses that damages sieging fleets
- Razing planets / Systems
- Destroying entire star systems (will disappear after being destroyed)
- Espionage and sabotage (also resulting in sabotage during the fleet battles). be able to trick the enemy with fake informations.
- Heroes exploring artifacts unlock technologies on the tech tree
- Construction queue sorting options ( I guess this was meant more towards sorting possible constructions on the systems..)
- Boarding ships can capture enemy ships and keep them to use them for privateering under a fake flag (the flag of the original owner).

Of course there still are quite a lot of elements in our improve list to choose from, but please let us know what you want to see the most in the game expansion.
Oh ça y est, mon esprit mégalomano/SEV frétille d'impatience. :mrgreen:

Re: Endless Space

Posté : jeu. août 23, 2012 10:35 am
par griffon
cela a l'air plutot bien !


Re: Endless Space

Posté : jeu. août 23, 2012 11:05 am
par Urial
merci griff... grace a toi je sais maintenant que je peux passer mon jeu en Français :lolmdr:

je joue en EN, vu que c'etait la seule langue dispo pendant la beta ^^

sinon je confirme c'est un tres bon jeu :signal:

Re: Endless Space

Posté : jeu. août 23, 2012 1:31 pm
par Lilan
En effet, c'est un très bon 4X. Ils ont encore des trucs sous le coude avant même l'extension, je crois.

Re: Endless Space

Posté : mar. sept. 11, 2012 1:58 pm
par Lafrite
Cool, 3 gros patchs de contenu annoncés avant une extension :clap:
Free add-on #1 (ETA: end of Sep 2012)

Features / Improvements:
- The Automatons Custom Faction
- Custom Faction Affinity, so you can differentiate the visual affinity [...]
- Diplomacy Improvement on alliances, to be aware of allies decisions
- Trade Routes Sum-up : special panel to summarize and sort trade routes
- AI : improved tax rate management
- Hero management improvement: navigation, selection, leveling and undo
- Empire Wide factors more readable in a special panel
- Multiplayer version consistency check

Balancing:
- Economic victory possible in Endless Victory (difficulty tuning)
- Academy, hero balancing, for more balanced game starts
- Bushido trait (Hissho) balancing
- Industry cost balancing for repair and tonnage modules

Modding:
- Ability to mod ship meshes and textures (that is a big one)

Free add-on #2 content will be defined through Games2Gether (Amplitude’s system to retain the community’s feedback) and is expected to be set at the end of October 2012. Free add-on #3 content voting starts after that. All 3 free ad-ons “will be released until December of this year (2012)” said Amplitude.

http://www.spacesector.com/blog/2012/09 ... expansion/

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 2:12 pm
par schascha
Il a l'air vraiment cool ce jeu (je débarque un peu tard).
Sur quel type de bécane il tourne ? Moi j'ai un dual core à 2.4

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 2:41 pm
par Lafrite
schascha a écrit :Il a l'air vraiment cool ce jeu (je débarque un peu tard).
Sur quel type de bécane il tourne ? Moi j'ai un dual core à 2.4
Même si c'est renseigné comme config minimale sur Steam, à mon avis ça devrait tourner correctement
Minimum :
Système d'exploitation : Windows XP SP3 / Vista / 7
Processeur : Processeur Core 2 Duo ou équivalent
Mémoire vive : 2 Go de RAM
Affichage : Carte graphique comportant 256 Mo de mémoire vidéo et compatible DX9
DirectX® : 9.0c
Disque dur : 2 Go d'espace disque disponible
Son : Carte son compatible DirectX 9

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 6:56 pm
par schascha
CH'uis prêt à craquer surtout que mon fils de neuf ans rêve de l'essayer.
Mais l'inscription à steam me fait hésiter: j'ai ouvert un compte une fois, sur un autre ordi, pour télécharger une démo, je n'ai jamais réussi à m'en débarrasser. C'est pas spécialement gênant mais j'aime pas trop l'idée du truc incontrolable

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 7:15 pm
par Maurice Morisson
Rien ne t'empêches de l’acquérir honnêtement, puis d'utiliser des voies moins contraignantes pour y jouer. :wink:

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 7:24 pm
par schascha
C'est à dire ?