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Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 11:31 am
par Emp_Palpatine
Ils l'ont fait!
For the Glory is a game in the Europa Universalis series, based on EU2 and the famous user modification AGCEEP.

Take up the reigns of your country, guide domestic and foreign policy, navigate thousands of historical events, engage in various struggles and lead your country to prosperity – all in the name of glory!
For the Glory offers full historical immersion, with a completely new in-depth
experience with over 10000 historically accurate events.
Take charge of the mighty Habsburg Empire, the aggressive Swedish state, or the seafaring Portuguese. Build up your empire through trade, diplomacy,
colonialism and war. Interact with real historical events and persons to determine what path your nation will take. Nothing is written in stone, and while a wise leader may choose to follow the path of history, you may also take advantage of opportunities for
change.


Features
• You can play as over 180 countries, on a map covering the entire world, in the
era spanning 1419-1819
• Experience unparalleled historical immersion with over 10000 historical events.
• Unparalleled mod-ability: unlimited timeframe and up to 1000 counties.
• Improved and modernised interface.
• Adapt your playing style to the personality of your nation’s various historical
monarchs.
N'empêche, faire bosser à l'oeil (?) des moddeurs et vendre le produit, ca frise le génie. :roll:

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 11:36 am
par Lafrite
Ca doit faire partie des produits sélectionnés pour l'accès aux sources d'EU2. Paradox se réserve un pourcentage et l'équipe qui développe el module touche le reste.

La formule à le mérite d'exister, pondre un nouveau moteur aurait été plus consommateur en ressources pourcette équipe que d'adapter celui d'EU2

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 11:39 am
par Fernando Torres
Rien à voir avec un patch. C'est un source-mod. Paradox ne fait que l'éditer.

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 11:41 am
par Emp_Palpatine
En se servant au passage...

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 11:47 am
par Fernando Torres
Oui c'est sûr, malheureusement. Mais c'est basé sur leur moteur...d'ailleurs ça sera pareil pour tous les source-codes.

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 11:50 am
par Lafrite
Faut voir l'état des sources, si Paradox a fourni une bonne doc et un support minimal au projet ça vaut largement le prix. Dans le cas contraire par contre.. :siffle:

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 12:17 pm
par Urial
AGCEEP et payant maintenant ! :shock:

outch.. bah c'est sur qu'ils ont fait un sacré boulot... mais s'il n'y pas d'amelioration significative, je ne l'acheterais pas c'est sur ! :|

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 12:20 pm
par Lafrite
AGCEEP et payant maintenant ! :shock:
L'AGCEEP reste gratuit, ici il s'agit d'un EU2 où l'AGCEEP a été intégré nativement et le jeu modifié pour exploiter de nouvelles possibilités que le seul modding ne permettait pas.

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 12:41 pm
par efelle
N'empêche qu'EUII sur un PC actuel (enfin d'il y a cinq ans), ça pique les yeux.

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 12:41 pm
par Fernando Torres
En clair : FTG est un NOUVEAU jeu basé sur le moteur d'EU2. ACGEEP sera converti à FTG.

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 3:41 pm
par Lafrite
Des précisions d'un membre de l'équipe sur levdf
yoda a écrit :Rectification, l'AGCEEP reste entièrement libre, c'est le j*e*u qui va aller avec qui ne le sera pas... et pour cause puisque Paradox en est le propriétaire et l'éditeur. L'un des objectifs est bien sûr de faire progresser les deux de concert mais l'objectif premier était avant tout de faire sauter la très grande majorité des limites de EU2. AGCEEP en sera bénéficiaire mais pas seulement.

En outre il sera juste fourni avec le j*e*u mais ne remplacera pas vanilla. Y'en aura donc pour tout le monde.

Comme on va faire un nombre certain de dev diaries, je ne vais pas tout dévoiler maintenant mais pour les non anglophones et pour préciser. Le but était d'améliorer EU2 sans changer son esprit et lui apporter tout ce qui pouvait lui manquer selon notre point de vue. Le j*e*u est basé sur le même moteur mais on a dépoussiéré tout ça (bien qu'il n'ait jamais pris la poussière en ce qui me concerne).
Dans le désordre :
nombre de pays possibles augmenté (1000), nombre illimité de religions, cultures, biens, terrains,.. Les limites pour la carte restent toutefois identiques.
interface retravaillée avec support de toute résolution d'écran jusqu'à une hauteur de 2400 pixels (prevenez moi si vous avez mieux), carte politique jouable et plein d'autres "petites" améliorations, sans compter la correction de pas mal de bugs...
moteur de script étendu (nouvelles commandes et conditions) mais également pour la structure (pas de limite au nombre d'actions, triggers sur actions et commandes, ...)
support natif des mods

Nous avons mis le paquet sur la structure du j*e*u pour pouvoir ensuite construire par dessus. Il y avait tellement d'idées possibles à impléménter que nous nous sommes focalisé sur l'indispensable et très attendu par les joueurs et les moddeurs (dont nous en premier lieu, on est jamais mieux servi que par soi même).

Il nous reste quelques bricoles à peaufiner mais un beta test orchestré sur le forum Paradox va bientôt commencer. Avis aux amateurs.

Je considère cette première version comme un début et je compte bien lui donner une suite sans passer par des add-ons et en fonction du succès rencontré. Ce sera l'occasion d'enrichir au fur et à mesure mais la première version est bien une version finie. Tout le reste devrait être du bonus. Fallait bien s'arrêter à un moment ou un autre pour publier. Les habitués de l'AGCEEP reconnaîtront la méthode !

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. août 19, 2009 6:50 pm
par Urial
aaaaaah !

ils vont faire un "refite" complet ! alors la je dit ok, on verra les modifs alors ^^

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : dim. août 23, 2009 6:44 am
par el_slapper
Ce qui m'inquiete, c'est que meme si ils sont tres forts, ils risquent de faire durer le truc pendant des annees.....

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : dim. août 23, 2009 9:48 am
par Fernando Torres
Non c'est censé sortir avant Noël. Et après il y aura des mises à jour.

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. sept. 02, 2009 4:16 pm
par Emp_Palpatine
Premier Dev diary!
Hello everybody, and welcome to our first development diary for ‘For the Glory’ (FTG). I know this is not Wednesday…

The story began with the announcement of the Europa Engine License Program in January 2008. FTG project was launched in June 2008 and we started the hard work with a main goal in mind: enhancing Europa Universalis II (EU2) but not changing it. Some members of the team are also leaders of one of, if not the most famous mod for EU2: AGCEEP (more than 10,000 historical events and growing, a 1,000 page book for all historical descriptions covering all the continents). With this mod EU2 was pushed to its limits, and with a complete knowledge of the game, we wanted to add what was “missing” in EU2, not redoing some kind of EU3. They are different approaches for different players and different play styles, but both are complementary to one another.

AGCEEP is bundled with the game as a mod and other scenarios are available for those who prefer them. Any other mod or scenario can be added to FTG.

Let’s start introducing the team:
Dietmar1982
Garbon
GeneralSnoopy
MichaelM
Wreck
and I, YodaMaster

Some new members will be mentioned in future dev diaries. Some other members joined the team but were unable to be involved or resigned for personal reasons. I just want to thank them now for trying to participate.

Our main tasks in the project:
GeneralSnoopy, MichaelM and Wreck handled the conversion of the source code to the new development platform. The result for players will be compatibility with most recent Windows systems, including Seven. For us, the result was a better control of the source code and bug hunting.

They also focused on game mechanism enhancements, with Dietmar1982 focusing on settings for the game. MichaelM also greatly enhanced the script engine and added many interface improvements. Garbon, as “technical advisor” (i.e. not a programmer) encouraged us and enhanced game scenarios. Well, he has another secret task that started few years ago...

And finally, with Wreck’s new database engine, I was able to build a fully reworked database structure, breaking almost all the limits of the Europa Engine. I also focused on interface and new game features.


Let’s take a look at the interface.

The screenshot is for a 1280x960 resolution. I didn’t dare post a 1680x1050 screenshot but it could have been possible with my 22” wide screen! FTG supports any screen resolution beginning with 800x600. I also had the choice but I preferred to use a modern font and enhanced shields for this screenshot. Selection is easy in the Settings screen before starting a scenario or loading a save file.
This is also the default interface for all countries if no one is defined for the played country.

On the screenshot, you can see the political map mode and yes, it is playable. I can switch display of armies on or off if I want.

On top of the screen, you will find a reworked bar where information adjusts according to the chosen resolution. More room for information, even in 800x600. Just under the top bar, you can see little red flags with different symbols. They are reminders and warnings (notifiers) for the player. Thirteen notifiers are available in the game.

On the left, there is the classic information window. All information windows have been enhanced. In this one, uniforms are exactly the same as on the map and icons for infantry, cavalry and artillery are now shiny gold. Just over the mini map, five icons for different map modes. From left to right: terrain, political, value and... just guess the last two ones. Under the mini map, the three buttons for menu and zoom in/out. Shortcuts for zoom are +/- but why not use the mouse wheel instead?

At the bottom of the screen, no surprise here with the information log.

Let’s take a closer look at the displayed map now. This is indeed the old EU2 2D map. Don’t try to find 3D in this game, Europa Engine was not made for it. As a consequence, FTG is compatible with all maps created for EU2. The same 2020 provinces limit but this is the only limit that didn’t change. All others have been broken and numbers are now unlimited except the number of possible countries: 1000.

If you look closer, you can see Russian cores on the map. I play Poland in the standard “Age of Mercantilism” scenario (1617) but I can check the cores of any other country. All the cores shown on this screen are national provinces of Russia. We could have trouble with Russia in the future because of Livland. You can see national provinces have a symbol over the shield and a banner just under. The symbol and the banner are important. All cores are not necessarily national provinces now.

Again, if you look closer you can see the Russian city set for Russia but take a look at Smolensk. Obviously, the culture of this province is not Polish. The city will evolve with time even if the culture of the province doesn’t.

In the next diary, we will see settings and integration of mods in detail. To be continued...

Image

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. sept. 02, 2009 4:25 pm
par Emp_Palpatine
En prime, un autre screen:

Image

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : mer. sept. 02, 2009 6:43 pm
par jagermeister
C'est dommage qu'il n'y ai pas de sprites pour la cavalerie. :siffle:

Re: Nouveau patch payant... pour EU2!

Posté : jeu. sept. 03, 2009 10:42 am
par Emp_Palpatine
Le recrutement des beta-testeurs est lancé.

http://forum.paradoxplaza.com/forum/sho ... p?t=427587