Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode
Posté : sam. mars 06, 2010 5:19 pm
Mad est comme moi. Lui aussi se giscardise. 
Sauf que, aujourd'hui on peut installer n'importe quel jeu (ou presque, on va dire 90%) gratuitement sur n'importe quel ordi via le téléchargement illégale..mad a écrit :Ba disons que je suis heureux pour toi, Urial![]()
Mais je suis de plus en plus circonspect sur l'avenir du marché de l'occasion dans le jeu vidéo. Au train ou on va (car c'est ce que veulent incidemment les éditeurs, empêcher toute vente paralléle des jeux et rester les seuls maitres de leurs titres, qu'ils puissent revendre indéfiniment au même client via les patchs payants ou l'abonnement mensuel), d'ici une 10 aine d'années, l'occasion aura disparue à cause des clés d'activations uniques, des comptes utilisateurs verrouillés et de la volonté de faire du jeu non plus quelque chose de tangible, mais un soft uniquement téléchargeable.
Il me reste plus qu'à profiter des quelques années qui restent pour acheter et revendre, farfouiller dans des vieux stocks et consulter des manuels qui ne soient pas en pdf, car l'avenir de l'immateriel n'est pas pour un vieux crouton comme moi
Dans 15 ans, je dirais à mes enfants : "De mon temps, les jeux étaient sur une disquette/CD/DVD, et on pouvait les installer sur plusieurs ordis, et les revendre aprés". Et ils me regarderont avec des yeux ébahis, me considérant, moi et mon époque, comme étant des loosers finis
Mais bon ça rejoint les nombreuses discussions où j'ai déjà montré que je n'aimais pas les ebooks ou les divx. Me faut du materiel, du tangible, du cassable, chiffonable et rayableEt en faire petit à petit le deuil (en livres, en jeux ou en films) c'est dur, donc râler, c'est tout ce qui me reste
Entièrement d'accord. Ne serait-ce que pour les cadeaux: offrir un téléchargement à un pote, c'est la loose.Par contre je te rejoins pour la disparition du tangible : c'est bien dommage, mais je pense qu'il restera toujours des versions "materiel" même dans 20 ans quand le "virtuel" ce sera imposé.
D'accord avec la disparition du marché de l'occasion, ou en tout cas sa raréfaction. Les retailers étranglent les éditeurs avec leurs marges et par-dessus le marché se font beaucoup d'argent sur l'occasion depuis quelques années... maintenant que le téléchargement se répand, les éditeurs ont les moyens de faire plus de vente directe et de couper l'herbe sous le pied des distributeurs. Voir EA et sa boutique de jeux en téléchargement. Un premier pas avant un système d'activation pour tous les produits EA, quel que soit leur lieu d'achat, physique ou virtuel, sur EA Store?d'ici une 10 aine d'années, l'occasion aura disparue à cause des clés d'activations uniques, des comptes utilisateurs verrouillés et de la volonté de faire du jeu non plus quelque chose de tangible, mais un soft uniquement téléchargeable.
Introversion's Mark Morris has recalled how a Defcon sale on Steam kept the struggling developer from closing down.
The response was "phenomenal", Morris told GamesIndustry.biz - resulting in a cool $250,000 for the (recently reduced to) four-man team.
"For the first time in a long time we've got a cash flow that extends out for two years at our size, which is nice," said Morris.
http://www.eurogamer.net/articles/2010- ... troversion
Steam Ruined My Experience, September 23, 2010
After playing and loving the previous 4 Civ games, expansions and AC (please be a sequel but don't use Steam), I am quite disappointed. I have had a couple customer service nightmares with Steam employees. Don't expect to talk to a real human being no matter how serious of issue (there is no published number). If you do get a email reply it is normally 36 hours later. Web technical help is poorly organized.
Once I loaded Civ, it did not run very well on my gaming laptop. There was a bit of lag and the zooming feature is not as good. Firaxis did an amazing job on the combat changes and the hex map. Overall, I feel if I kept playing I could get too really like Civ 5. However, I will not until 2K makes the Steam stuff an optional download. There is a reason why some people prefer to buy the disk version of a game. If i was a Steam fan I would have just downloaded it from them, therefore disk base - optional steam, download - steam mandatory. I would be ok with a one time validation from Steam similar to Civ 4.
Fortunately, I was able to receive an in-store credit. Please 2k, make a Steam optional on the disk version. I would even pay a premium for it.
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As others have said in their numerous reviews....I won't repeat all the details....let's just say Steam blows, the game crashes every time I try to make a deal with Queen Elizabeth, and what the ****, why the hell did I pay 50 dollars on the first day the game came out for game that is for ages 5+. All you people who had a hand in putting this garbage out and calling it Civ can kiss my ***
http://www.amazon.com/Sid-Meiers-Civili ... addOneStar
Valve send us the news that their digital download service has proven rather popular.
During the past 12 months the platform had year-over-year new user growth of 178%, pushing the total number of active accounts to over 30 million, with over 1,200 games now offered. Peak simultaneous player numbers were also up to over three million, with over six million unique gamers accessing Steam each day.
In addition to new user growth, Steam sales during the trailing 12 months increased by more than 200%, putting it on track for a sixth straight year of realizing over 100% year-over-year growth in unit sales. To meet this demand, the Steam infrastructure has been increased and now has ability to run at 400Gps, enough bandwidth to ship a digitized version of the Oxford English Dictionary 92.6 times per second.
Six million unique users each day being the crucial fact there, fact fans. If you’re one of those companies that says there’s no market for PC games, well, the chances you were just doing something wrong.
http://www.rockpapershotgun.com/2010/10 ... -accounts/
As a generalisation, retail would pay these guys a maximum of 40 per cent of what they made. So on a £29.99 game the publisher would receive about £12 (and on a sub-licensed deal, we would then only get about £4.25 of that) – minus return, write down and consignment costs.
When would we get that money? Well, payment would be by the end of the quarter.
So, let’s say £10 per unit sale goes to the publisher, £3 to the developer/sub-licensor, and it’s in your bank five months after the customer has paid out £30.
Compare that to the digital model. On a £29.99 sale, the digital partner will pay the publisher – or in many cases direct to the developer – between 60 and 70 per cent, by the end of the month following the sale.
Wow. To recap: on a sale over the counter today, we can have our £3 by the end of March, or on a digital sale, we can have £20 by Christmas.
Remind me why we should choose to go with retail and decline to let Steam sell the game?
http://www.mcvuk.com/features/808/OPINI ... l-vs-Steam