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Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 7:28 pm
par Maurice Morisson
Soit il est possible de le cracker, soit tu trouveras facilement sur le net moult démos gratuites -sans steam- que ton oncle d’Amérique se fera une joie de t'envoyer. :o: :siffle:

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 8:12 pm
par Lafrite
schascha a écrit :CH'uis prêt à craquer surtout que mon fils de neuf ans rêve de l'essayer.
Mais l'inscription à steam me fait hésiter: j'ai ouvert un compte une fois, sur un autre ordi, pour télécharger une démo, je n'ai jamais réussi à m'en débarrasser. C'est pas spécialement gênant mais j'aime pas trop l'idée du truc incontrolable
Ca s'est amélioré, tu peux jouer hors ligne et avoir Steam sur plusieurs machines. Tant que deux steams ayant le même compte ne sont pas ensemble en ligne il ne devrait pas avoir de problèmes

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 8:16 pm
par schascha
Est ce que je peux télécharger le jeu sur une machine avec un compte steam puis le transférer sur un autre ordi sans steam?

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 8:18 pm
par schascha
Sinon il doit bien avoir un moyen de se débarrasser de ce steam non?

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 8:21 pm
par Lafrite
schascha a écrit :Est ce que je peux télécharger le jeu sur une machine avec un compte steam puis le transférer sur un autre ordi sans steam?
Non mais tu peux avoir le même compte Steam sur deux ordinateurs différents
Sinon il doit bien avoir un moyen de se débarrasser de ce steam non?
Tu peux le désinstaller mais alors les jeux installés ne fonctionnent plus, Steam c'est un DRM pour les éditeurs qui ne passent apr Steam.

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 08, 2012 8:25 pm
par schascha
Pas cool cet envahisseur :chair:

Re: Endless Space

Posté : jeu. nov. 29, 2012 8:05 pm
par Urial
maj !
CHOES OF THE ENDLESS (1.0.38)
CHANGES AND ADDITIONS
- The galaxy generation seed is displayed with the pause menu.
- Added a sentry mode to the available fleet actions.
- Added an auto-cycle button to enable the review of all fleets without orders.
- The battle timer (when choosing a participating mode: auto/manual) is now a game option. By default, the battle timer is disabled for a single player session, and it is enabled for a multiplayer session. [G2G vote]
- Added a new state for the "end turn button" that notifies the player he has pending encounters.
- Refactored the heroes' ability trees.
- If a system improvement will never be relevant for a system, hide it from the improvement picklist (credits: by grubnik)
- Added a victory/defeat picture and extra information to the 'Continue' panel.
- Added a ‘Game Introduction’ option in game options (to introduce the new content of an add-on).
- Updated the tutorial with the new features.
- Added 5 new musics.

INTERACTIVE RANDOM EVENTS [G2G vote]
- Refactored the game events system:
o The pre 1.0.30 events are compatible
o Added new event effects
o Added interactive random events
o Added a new panel to the Empire Factors panel, which summarizes all the effects of the current random events
o Added an advanced game option to activate/deactivate the random events generation
- Added descriptions and pictures to the new random events.

EXPLORATION EVENTS [G2G vote]
- Added exploration rewards: small random bonuses for the first player to explore a system.
- Some exploration events are now interactive.
- Added a GUI feedback in the galaxy view to identify systems with an exploration reward. The Amoeba players have a slightly different feedback.
- The effects of the exploration events are now displayed in the Empire Factors panel.

WONDERS [G2G vote]
- Added natural and endless wonders. The endless wonders can be restored.
- Lowered number of wonders depending on the different size.
- Added GFX for natural and endless wonders.
- Added a GUI feedback in the galaxy view to identify explored systems with a wonder.

AMBIENCE - GALAXY MAP [G2G vote]
- Added more life to the galaxy with the random addition of comets, black holes, pulsars, ...

DIPLOMACY
- Removed the waiting period for the cold war status.
- Added diplomatic answers when the player trades with an AI and when an AI is offering a proposal.
- With the previous diplomatic behavior we could have deadlock involving a permanent cold war state between all the factions.

HEROES
- Added a new Pilgrim hero.
- Added 4 heroes of new factions (Sheredyn and minor factions).

MULTIPLAYER
- Set the Steam regional parameter to ‘Worldwide’ for the multiplayer sessions.
- The game disconnections related to the Steam servers should be less frequent.
- All the multiplayer sessions of a given version are now displayed. You can join a game only if you have the same files/mod as the session's host.

AI
- Removed growth and fleet upkeep bonus for the AI.
- AI for newbie is less aggressive and less militarized.
- Lowered normal Pirates difficulty.
- During a deal, the AI values a resource depending on the number he already owns.


BALANCING
- Reduced the science trade route multiplier from 2 to 0.5.

FIXES
- Fixed the way AI manages its ship's production so it doesn't fall into bankruptcy anymore.
- Fixed a potential desync in MP when unlocking a technology by a random event.
- Fixed an issue where the random events frequency is not tied to the game speed.
- Fixed an issue where entering planet view after scraping a population improvement causes an assert.
- Fixed an issue where desert planet does not display all life simulation effects.
- Fixed an issue where life simulation effects are not properly displayed on high population planets.
- Fixed an issue where the ships created by events don't have the good amount of HP.
- Fixed an issue where an assert occurred for a same random event for two empires.
- Fixed an issue with the anomaly reduction of the hell gourds.
- Fixed an issue where an exploration event causes a desync in a multiplayer session.
- Fixed an issue where the constructibles were overridden by the modding.
- Fixed an issue where the warning events "no current technology" & "bankrupt next turn" made the battle notifications disappear.
- Fixed an issue where the wrong ship design was queued after an advanced defender exploration event was encountered.
- Fixed an issue where the advanced defender exploration event used the designs based on affinity.
- Fixed some issues of GUI and localization.

Re: Endless Space

Posté : sam. déc. 01, 2012 8:23 pm
par jmlo
Le jeu est gratuit ce WE, je m'y suis mis et c'est sympa je trouve le système de combat très originale pour un 4X 8-)

Re: Endless Space

Posté : sam. déc. 01, 2012 8:51 pm
par Otto Granpieds
jmlo a écrit :Le jeu est gratuit ce WE, je m'y suis mis et c'est sympa je trouve le système de combat très originale pour un 4X 8-)
Gratuit ?
Où ? Comment ? :hallu:
Je l'ai vu à -50% sur Steam...

Re: Endless Space

Posté : sam. déc. 01, 2012 8:59 pm
par sylvain_pva
gratuit sur Steam ;)

Re: Endless Space

Posté : sam. déc. 01, 2012 9:03 pm
par jmlo
sylvain_pva a écrit :gratuit sur Steam ;)
Jusqu’à demain soir.

Re: Endless Space

Posté : sam. déc. 01, 2012 9:31 pm
par Leaz
schascha a écrit :Pas cool cet envahisseur :chair:
Steam est surtout intéressant pour le jeu en multi joueur puisque tu peut tchater avec ta liste d'amis, leur envoyer des invitations pour qu'ils rejoignent directement la partie que tu host, il propose une plateforme qui présente l'essentiel des mods d'un jeu sur une seule page (le steamcloud) et tu a souvent des promos assez folle qui te permettent d'acheter un jeu qui te faisait de l'oeil..


Reste que, une fois installé, tu peut désactiver le lancement automatique a l'ouverture de windows, donc c'est quand même pas un programme trop envahissant.

Re: Endless Space

Posté : dim. déc. 02, 2012 2:14 pm
par Greyhunter
Et il a aussi le gros avantage de faire automatiquement les mises à jour de tous tes jeux dès que tu le lances.

Re: Endless Space

Posté : dim. déc. 02, 2012 4:53 pm
par Reborn
Je l'ai testé sur une partie. C'est sympa même si je ne suis pas trop 4X.
Y a-t-il de réelles différences de gameplay entre les races du jeu ?

Re: Endless Space

Posté : dim. déc. 02, 2012 5:27 pm
par Lafrite
Reborn a écrit :Je l'ai testé sur une partie. C'est sympa même si je ne suis pas trop 4X.
Y a-t-il de réelles différences de gameplay entre les races du jeu ?
Un peu, les bonus sont différents mais l'arbre tech est identique il me semble.