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Wargames

Posté : dim. janv. 16, 2011 10:25 am
par Fernando Torres
Hey :)

I am going to introduce you one of the generic decisions we added in Darkest Hour in order to let you enjoy the game not only during war times, but also during peace times where you have to prepare your country for the upcoming conflict. :)

We have added a 'Wargames' decision that seeks to gather some of your generals and let them play wargames simulating how they would react in the event of a war or of a specific enemy attack. This kind of wargames or Kriegsspiel was and is still very common in the military.
In game it allows some of your generals randomly chosen to gain skills. :)

But in order to set up these wargames, you need some money!

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We have made sure through many generic decisions that you can make use of your budget surplus. Setting up wargames is one of these uses.

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When you choose to take the decision, provided that you have met the required conditions, you will get a window popping up that will ask you if you want to proceed or are willing to cancel the wargame (just as with any decision).
Let us proceed and see what happens...

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Some of your generals have played Darkest Hour and gained some skills. Nice! :)

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The generals that will gain skills are chosen randomly so you cannot exploit this decision. Besides, you will sometimes be lucky and see many generals gain skills, whereas sometimes only one will. :(

Overall this wargame decision is very fun and will keep you busy during both peace and war times. I think you will really enjoy it. Now if you will excuse me, I have a Great War to win! :cool:

Cheers. :)

Re: Wargames

Posté : dim. janv. 16, 2011 12:30 pm
par Pepsi
ça ne risque pas d'avantager les alliés qui sont habituellement pétés de thune ? :?

Re: Wargames

Posté : dim. janv. 16, 2011 12:50 pm
par GA_Thrawn
Tant mieux. :mrgreen:

Cela dit j'imagine qu'on peut utiliser cette option plusieurs fois? :euh:

Re: Wargames

Posté : dim. janv. 16, 2011 2:10 pm
par Pepsi
GA_Thrawn a écrit :Tant mieux. :mrgreen:

Cela dit j'imagine qu'on peut utiliser cette option plusieurs fois? :euh:

Oui...on le voit parce que l'option est toujours possible.
Par contre, lles autres décisions que je vois m'intéressent pas mal :signal: .

Re: Wargames

Posté : dim. janv. 16, 2011 4:09 pm
par Fernando Torres
Pepsi a écrit :ça ne risque pas d'avantager les alliés qui sont habituellement pétés de thune ? :?
c'est difficile d'atteindre 1000 d'argent !

Mais évidemment j'attends de nos testeurs des retours précis sur ce genre d'équilibrage et je n'hésite pas à modifier en fonction. Il faut surtout retenir le concept des wargames.

Re: Wargames

Posté : dim. janv. 16, 2011 4:22 pm
par Pepsi
Peut-être qu'imposer une limite d'une fois par an (ou de deux ou trois fois) règlerait le problème (grâce au somptueux nouveau code qui permet de définir un futur event en fonction d'un event passé :D )

Le concept est également très bien pensé. On pourrait également penser à faire travailler les généraux sur des "traits" non ?
Par exemple, en se focalisant sur PZ ou Log.Wizards (on peut pondérer ça par l'efficacité des tech teams correspondantes ?).

Après, la mise en place pourrait être assez difficile je pense. Faut pas accoucher d'un jeu hypertrophié non plus dans sa phase de paix. C'est un jeu de guerre avant tout :clap: .

Re: Wargames

Posté : lun. janv. 17, 2011 12:00 am
par Fernando Torres
POur l'instant on n'a pas mis à ma disposition de commande qui permettrait de faire ça !