Empire Total War : le 19ème revient à la mode

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Reborn
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par Reborn »

Le DarthMod Empire version 1.0 est sorti. A essayer d'urgence. :twisted:
http://www.twcenter.net/forums/showthread.php?t=246153

Sinon, il y a des volontaires pour se tenter un 2vs2 ?
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Elvis
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par Elvis »

Bon, j ai commencé une partie avec le UK, Rule Britania , mais bon, comment dire, ca manque de saveur je trouve... :|
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"-À mon avis, dans la guerre, il y a une chose attractive : c'est le défilé de la victoire. L'emmerdant, c'est tout ce qui se passe avant. Il faudrait toucher sa prime d'engagement et défiler tout de suite. Avant que ça se gâte…"
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par Elvis »

J ai une partie encours avec RTW et en comparaison, je trouve que RTW (avec EB) est plus immersif que ETW...

Les batailles me semblent plus réalistes dans RTW ( bien que j aime beaucoup les bataille navales de ETW) que dans ETW...

(En fait dans ETW, l'animation lors des batailles à l'air moins bien rendue : j ai l impression que les unité glissent sur la carte ) mais c'est peut etre du à la difference de puissance config requise pour faire marcher ETW et RTW....

Au lancement d ETW, il m avait mis d office en mode 'Low resolution' et c'est vraiment moche
Je suis passé en mode 'medium' mais je n arrive pas à trouver manip pour passer au moins en Haute qualité sans esperer naturellement arriver au 'very high quality' pour lequel il faut une bete de combat...

C'est le 1er jeu pour lequel ma machine souffre...
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par Elvis »

ma config :

AMD Athlon 64 Processor 3500+
2.21 GHz - RAM 1 Go

NVIDIA GeForce 6600 GT

(A mon avis, c'est ma RAM quii est insuffisante...)
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par von Aasen »

Un peu de tout je crois, le processeur, la RAM et la carte graphique :sad:

Remarque qu'une barrette de RAM ne coûte pas bien cher et est facile à installer soi-même, peut-être serait-ce rentable d'en racheter une? Tout dépend bien sur de quand tu comptes acheter un nouveau PC ...
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par Elvis »

ok, mon pc n'est pas de la dernière génération, mais jusqu'à aujourd'hui il ma donné pleine satisfaction

je n ai pas specialement envie de changer de becane juste pour ETW....
Je le mets de coté en attendant de meilleurs jours... :roll:
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Message par Urial »

oui :)

j'ai toujours eu un probleme avec les Total war... la repetition... tout est repetitif :(

mais je m'amuse bien quand meme remarqué ^^

mais c'est pas un jeu auquel je jouerais tout les jours pendant une semaine ^^

attendons de voir ce que les mod apporte ! :D
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par orion »

Désinstallé pour ma part. Au fond, dès qu'on a un peu gratté le vernis, ETW est une grosse daube. De la merde bien emballée quoi.
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par orion »

Ohhh mais le vilain patch que voilà. Il corrigerait quelques 70 bugs. :mrgreen:

Update 3 for Empire: Total War will be available to download later tonight. In the mean time, below is a list of all the major fixes included with the release.

Many thanks,

Mark O'Connell
(aka SenseiTW)

CRASH FIXES
- Fixed crash when disbanding generals unit.
- Fix for crash on trying to merge ships from port into ships next to port.
- Fixed rare crash relating to boarding.
- Fixed crash to do with reinforcing armies.
- Fixed crash on revolution video attempting to play.
- Fixed crash for double clicking on sinking ship on campaign map.
- Fix for crash on merging units but moving into fort before army arrives.
- Fixed several crashes related to rakes.
- Fixed crashes relating to battles when running Czech or German versions of the game.
- Fixed crash on moving army into region of faction player has military access and then cancelling military access.
- Fixed crash on trying to exchange ships between 2 fleets.
- Fixed crash on spamming move orders to puckle guns locked in melee combat.
- Fixed hard lock on inviting host to their own MP game.
- Fix to prevent loading of mod causing crash post patch.
- Various end turn crash bugs fixed.
- Fixes to crash bugs relating to completion of revolutions.
- Some fixes relating to merging and disbanding.
- Fix for several crashes in land battles.
- Several crashes relating to attacking cities fixed.
- Several load save game crashes fixed.

CAMPAIGN
- Armies now placed correctly on battlefields in relation to campaign.
- Fix for nearby ships sometimes not being included as reinforcements for battles.
- Fix for incorrect numbers sometimes showing on trade routes.
- Units with limits on how many can be recruited now show how many are available.
- Various fixes relating to rakes and infiltrating.
- Fixes relating to problems moving armies/merging into army's right next to settlements.
- Various trade bug fixes.
- Fix for moving agent from settlement moving army instead of agent.
- Fix for several bugs relating to military access and armies being in regions.
- Fix for tattered flags appearing on fleet/armies even when at full strength/fully repaired.
- Fix for sallying out armies breaking siege at times even when losing the battle.
- Fix for bugs relating to capturing ships on returning to campaign map from naval battle.

LAND BATTLE
- Improvements to path finding have been made.
- Some fixes to units not garrisoning buildings.
- Fort gate ownership made clearer with faction flags appearing at the gatehouse.
- Fix for problem relating to artillery unlimbering after being ordered to limber.
- Fix for puckle guns moving on their own in some circumstances.
- Fix for big slowdown in unit movement on some battle maps in the Road to Independence episodes.
- Fix for missile cavalry not reloading when out of combat.
- Jaegers now have muskets instead of incorrect rifles, Prussian Jaegers keep rifles.
- Quebec episodic land battle fixed ground type in deployment area
- Fix for unrealistic numbers when ending a land battle by quitting on the battle results screen.

NAVAL BATTLE
- Several fixes for ships clipping into each other.
- Improvements to boarding have been made. Crew is more fluid in attack and more resolute in defence. Men survive long fall and officers join in the boarding attack.
- Crew uniforms improved to make identification of the crew type and faction easier.
- Defending ship is not allowed to fire cannons anymore during boarding procedure.
- Improved naval grouping UI and group movement made.
- Improvements made to ship collisions to reduce chance of ships getting stuck.
- Fix for sail damage not being shown when volumetric effects turned on.

MULTIPLAYER
- Various fixes for joining games/game lobby issues.
- Fixes for problems relating to spectators being kicked/locking up on other players joining games in certain instances.
- Long riflemen and winged hussars removed from early era battles.
- Fix for insufficient funds always showing on unit cards even when enough money is available.
- Player name is now displayed on unit tooltips.
- Team chat is now displayed in a different colour.

AI
- Basic fix for AI being unable to move army by fleet.
- Aggression of factions in campaign improved, as well as tweaks to diplomacy.
- Improvements to campaign AI relating to its waging of wars, recruitment and movement of armies.
- Improvements made to battle AI to make it more reactive, use buildings better as well as squares and rakes.
- Siege battle AI improvements made.
- Improvements to naval AI to make it bunch up less, its use of galleys and long range units such as bomb ketches.

MISCELLANEOUS
- Delete save game button added to save game list.
- View replays button added to single player Play Battle menu.
- Various sound fixes and improvements.
- Various incorrect text messages fixed.
- Fixes to various graphical glitches with display of walls.
- Fixes made for stuttering videos.
- Fix for several game option settings not being saved correctly, including settings such as floating flags.
- Fix for unit voices/attack confirmation being heard for all units in an alliance instead of just for the player's army.
- Armour and shield values are now added into melee defence value shown on unit cards.
- Lots of other small and minor bug fixes.

BALANCING
- Land unit recruitment cost in campaign has been increased, with higher cost on higher difficulty level.
- Ship recruitment and upkeep costs have been increased in campaign.
- Various balancing and cost adjustments to improve multiplayer land battle balance.
- Ship costing improvements made for both campaign and multiplayer.
- Economic tweaks have been made to campaign to reduce amount of money made in later part of campaign.

EXTRA NOTE:
- We are aware of an issue with community created maps that results in a crash when someone without the map tries to join the game. This crash will be fixed in the next patch.
- Further work is being done on improving AI Naval invasion behaviour and this will be included in the next upgrade patch.
- Please also note that this update is save game compatible but you should start a new game to see all of the benefits.


vaalà, alors si par extraordinaire, vi, par extraordinaire, ce patch modifie le gameplay en profondeur, rend le jeu parfaitement fluide, élimine les CTD... n'hésitez pas à le faire savoir. Qui sait, en attendant Anno 1404... :siffle:
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von Aasen
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par von Aasen »

Je te trouve bien dur, j'aime bien le jeu même si le mode campagne est encore trop facile (enfin avec des "presque mineurs" c'est pas toujours évident non plus).

Le multi est lui très jouissif! Je joue souvent en mode bataille rapide, où l'on ne choisit pas son OOB. Dans les parties hostées, la plupart des gens demandent l'interdiction de l'artillerie, très dommage ....
orion
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par orion »

Mon expérience personnelle : c'est facile, ça manque d'originalité (on s'emmerde quoi) et en plus, c'est criblé de bugs. Tu me trouves dur ? :) J'ai pas trouvé que ça le faisait de transposer le concept "total war" au XVIIIe siècle d'une façon aussi pure que pour l'antiquité ou le moyen-âge. Il faudra qu'ils dépoussièrent un peu, voire qu'ils réinventent le concept s'ils veulent aborder le XIXe siècle d'une façon un peu crédible.
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von Aasen
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Re: Empire Total War : le 19ème revient à la mode

Message par von Aasen »

Justement, la refonte du système économique, l'ajout d'un arbre technologique, un niveau d'insurrection plus complexe pour les provinces et l'ajout d'un gouvernement sont d'excellentes avancées dans le système Total War :D

Il est vrai que l'IA n'est pas à la hauteur (comme dans tous les jeux quoi), ceci dit elle doit encore être améliorée, et l'IA de bataille est correcte. Pour les bugs je n'ai eu qu'un CTD en solo et quelques échecs de connexion en multi, avec une interface grésillante durant les batailles en solo et parfois un bug dans l'affichage des revenus de commerce dans un écran annexe.

Pour un jeu aussi jeune, franchement, ça va. Et il y a un bon suivi (gratuit) niveau patchs :D

Moi je ne m'ennuie pas en multi en tous cas ;)
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